Snart - Heroes of Newerth



Kommer ni ihåg spelet Savage : The Battle for Newerth? Spelet som utvecklades av studion S2 Games och anses vara ett banbrytande spel eftersom att det är det första Real time strategy shooter spelet. Men det är inte Savage som jag syftar på just nu. Utan S2 Games spel "Heroes of Newerth".

De flesta som har spelat Warcraft 3 känner till spelsättet "DotA" och älskade det kommer att falla för detta. Här spinner man vidare på DotA konceptet och med en egen utvecklad spelmotor som gör att man inte är lika begränsad som i Warcraft 3 när det gäller att ta vidare konceptet.

Just nu så är en Beta version av spelet uppe och tusentals personer testspelar spelet just nu. Själv har jag inte gjort det. Men jag hade inte blivit förvånad om spelet bygger på samma historia som Savage och Savage 2 gör. Kanske några av de spelmomenten kan återfinnas i Heroes of Newerth.

Spelet ser grafiskt ut som en pimpad version av Warcraft 3, och jag tror att när detta släpps så kommer det inte dröja länge innan vi ser stora turneringar inom detta spel.










Kommentarer
Postat av: Anonym

Geekbrigade deadeded?

2009-08-25 @ 15:43:04
Postat av: Jeppe

jälla skitspel..

Laggar o jävlar sig.

wc3 är mycket ordentligare gjort.

2009-09-24 @ 09:33:30
Postat av: Adam

jeppe vad snackar du om ? , spelet laggar ingenting, beror ju på vad man har för dator? , har man en dator som klarar cs så laggar de inte!

2010-02-27 @ 19:21:18
Postat av: Bimbo Boy

Full Throttle äger! Vad kul med fler som gillar gamla peka-och-klicka-spel! Jag känner tyvärr inte så många andra. Jag försöker nu starta upp ett community för fans av dessa äventyrsspel, så att man kan lära känna lite andra spelare. Du kanske skulle vara intresserad av att hjälpa till? :)



http://adventuregaming.ning.com



Som du ser så är stället alldeles nyöppnat så jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Tack på förhand!

2010-04-25 @ 17:11:59
URL: http://bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0